A barátnője és a stand-up a biztos pont az életében
2022. június 10. írta: Imre Anda

A barátnője és a stand-up a biztos pont az életében

Franciaországból Budapestre

Amikor először megláttam a színpadon, azt hittem csak megjátssza, hogy nem tud magyarul, miközben jópofa és egyedülálló ahogy stand-upol. Később tudtam meg, hogy Noé Bex Franciaország délnyugati részéről érkezett Budapestre. Persze nem úgy történt, hogy egy reggel arra ébredt: holnap már Magyarországon fogok élni, ennél kalandosabb út vezetett idáig. noe_bex_masolat.jpg

Noé Bex: Finnországban találkoztam a barátnőmmel, mindketten Erasmus-ösztöndíjjal tanultunk félévet az egyetemen. Tanulmányaim során több alkalommal kaptam ösztöndíjat, így jutottam el Hollandiába és Bécsbe is. Utóbbinál éppen abban időben ért véget egy munkám, nem akartam anyukámhoz visszatérni Franciaországba, tehát tudtam, hogy valamit kezdenem kell magammal. Szerencsére olyan jól sikerült az ismerkedésünk, hogy a barátnőmmel együtt jöttem Budapestre. Nem túlzás azt mondani, hogy ez a találkozás gyökeresen megváltoztatta az életemet. Eleinte angolul beszéltünk, aztán persze meg kellett tanulnom magyarul, illetve a mai napig tanulom a nyelvet. Iszonyú nehéz volt, és könnyen kerültem érdekes helyzetekbe, pl. előfordult, hogy Kispestet kevertem Újpesttel, de ez a tanulópénz, ahogy a magyarok mondják.  Szociológus konzulensként nem kaptam munkát, így lektor lettem egy gimnáziumban, egyébként a családomban mindenki tanár.   Érdekesség, hogy míg itt a magyar diákok panaszkodtak arra, hogy délután már fáradtak, addig Franciaországban a tanítás este 6-ig tart, ehhez nekem is alkalmazkodni kellett. Ma már magántanár vagyok, de a tanításnál is jobban szeretem a stand-upot. Először angolul mondtam a poénokat, később már magyarul is, egyszerűen imádom, egy óriási adrenalin löketet ad, nagyon jó kapcsolatban vagyok a klubbal.

 Török Ádám a Stand-up Budapest egyik alapítója: mi Noéval ugyanazon a napon és helyen kezdtünk stand-upolni, 2019. február 18-án Aurórában. Ezek anno még angol nyelvű stand-up esték voltak, Ligeti Dani volt a host. Jól sikerült mindkettőnknek, jó visszajelzést kaptunk. Ezután Noé nagy szorgalommal kereste a fellépési lehetőségeket, úgy tudom, hogy még a zenei Open Mic esteken is fellépett. Rendszeresen részt vettünk a Fiatal Félőrültek Fesztiválján is. Noéra az jellemző, hogy mindig kedves, füzettel mászkál mindenhova, szorgalmas, több vidéki szereplésünkön is aktív, szóba került, hogy szívesen lenne a Tiéd a Mikrofon estjeinken házigazda, természetesen mi ebben támogattuk és remekül vette ezt az akadályt is.

A Stand-up Budapest egyik oszlopos tagja Feiszt Viktor egyedi megfogalmazásában így látja Noét: Noé a magyarországi földalatti stand-up scéna Kishercege. Messziről jött, okos, érzékeny, törékeny, kíváncsi, elegáns. Ha összegyúrunk egy macedón kamionsofőrt és egy post-szovjet, szőrös mellű súlyemelőt, és tengelyesen tükrözzük, megkapjuk őt. A cingár, nemdohányzó, meleg tekintetű, finom lelkű fiút, aki mindig elegáns, pedig nem hord soha övet, és a 10 ujjával fésülködik.  Egyedi humora van, sokszor próbál ki új dolgokat, folyamatosan fejlődni akar, és ha a sok nyelv közül, amit beszél a magyar is felfejlődik a többi szintjére, semmi nem állíthatja meg abban hogy "itthon világhírű" legyen. Eleve művésznévvel született, titokzatos mosolyú fiú feminin kézfogással és gesztusokkal, egy francia gourmet a lángossütő mellett. Most kell megnézni, amíg nem lesz rá nagyon drága a jegy!

Elküldtem Noénak előzetesen az anyagot, nagyon kedvesen csak ennyit írt vissza: „lehet, hogy érdemes mondani, hogy harmadik lettem a Showder Klub, Comedy Central és a Dumaszínház tehetségkutatóján (Félőrültek éjszakája) és voltam a Showder klub mostani évadában (második epizód)”

Noé megszerette a magyar nyelvet, a magyar stand-upot, a magyar ételeket. Egyik kedvence a mákos gombóc és a lecsó, persze nem együtt…

 

A bejegyzés trackback címe:

https://azenriportalanyaim.blog.hu/api/trackback/id/tr3317854217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása