Megnevettetett a  NAV, de az ügy még nincs megoldva
2017. január 24. írta: Imre Anda

Megnevettetett a NAV, de az ügy még nincs megoldva

Ügyfélkapun keresztül elintézni egy hivatalos ügyet jó dolog, hiszen nem kell időpontot kérni, sorban állni, alkoholszagú biztonsági őrtől sorszámot kérni, hanem pár kattintás után elégedetten hátra dőlhet az ember. Azonban olyan módosítást szeretettem volna végrehajtani, amire a rendszerben nincs egyértelmű lehetőség. Szerencsére létezik a telefonos segítség, így rövid zenehallgatás után megosztottam a gondot az ott dolgozó munkatárssal.  

ugyintezes.jpg

A problémát meghallván sikerült elbizonytalanítanom az illetőt, de türelemmel megvártam, míg megkérdez valakit. Aztán egy másik ügyintézőhöz kapcsoltak és kezdtem az egészet előröl. Végül abban maradtunk, hogy az általam kért módosítást a NAV-nál tudom kérni, fáradjak be egy ügyfélszolgálathoz. Másnap már nyitáskor ott voltam, naivan azt gondoltam, hogy egy óra alatt tuti elintézem, és a probléma letudva. Az ügyfélszolgálatos emberkének elmondtam jövetelem célját, és miután igazoltam magam, eltűnt a számítógép monitora mögött. Pár perc kutakodás után, szemöldökét összehúzva próbálta megmagyarázni a megmagyarázhatatlant. Vagyis azt, ha lenne az ügyfélszolgálaton internet, akkor a kérésemet rövid idő után tudná teljesíteni!  Nem állhattam meg, és még egyszer megkérdeztem, hátha rosszul hallottam: „Komolyan nincs a számítógépen internethasználat? Az ügyfeles rázta a fejét, hogy tényleg nincs, központilag. Én kínomban felnevettem, és széttárva a kezeimet- annyit mondtam neki: „Tudja, megadta az alaphangulatot a napomnak” - és még mindig nevettem” Tovább próbáltam kutakodni, hogy vajon miért nincs internet, mitől tarthatnak a vezetők, akik ezt az intézkedést hozták. Annyit még megtudtam, hogy van egy laptopjuk is, de azon már több gomb erősen kilazult,  a betűk és a számok folyamatosan megcserélődnek, magyarul írásra alkalmatlan. Szóval a számítógépparkra olyan sokat nem ruházhat a hivatal.

A munkatárs arcán láttam, hogy segíteni akar, hosszas és bonyolult magyarázatba kezdett, amit próbált egy sajtcetlin demonstrálni.  Magyarul milyen segédprogramokat kell beilleszteni, letölteni, alkalmazni, tovább léptetni, stb. Dolgom végezete nélkül álltam fel az ügyintézőtől, persze előtte gondosan aláírtam a jegyzőkönyvet, hogy ott jártam, a gép leolvasta az adókártyám vonalkódját is.  Búcsúzóul még kaptam pár tanácsot: menjek be az okmányhivatalba, mondjam el a problémámat, magyarázzam el, hogy milyen módosításokat és hogyan hajtsanak végre.

A következő nap reggelén felkerestem az okmányirodát, többszöri nekifutásra nagyjából megértette az ügyintéző mit szeretnék: aztán közölte, hogy ezeket a változtatásokat, csak Ügyfélkapun keresztül tudom elintézni, bizonyos program segítségével. Nesze neked rongybicikli! Hát jó, adok még egy lehetőséget: belépek, kattintok, keresem a rám vonatkozó változtatást, majd megint telefonos segítséget kérek, amiben először leszögezem: nem megyek személyesen egyetlen hivatalos szervhez sem. És megint eszembe jut, milyen kár, hogy a NAV ügyfélszolgálatánál nincs internet…  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://azenriportalanyaim.blog.hu/api/trackback/id/tr9912149609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marta Padar 2017.01.24. 08:49:32

Szerintem a hivatalokat eleve úgy találták ki, hogy az ügyfél lehetőleg gutaütést kapjon. Annak már nem kell nyugdíjat fizetni. Hasonló "élményeim" voltak a munkaügyi kp-ban és a nyugdíjfolyósítónál. Megélhetési hülyék hozzák a rendelkezéseket, én meg, mint adófizető állampolgár, csak bosszankodhatom!

Nunsaram Savitri 2017.01.24. 15:26:51

Meghalt az Édesanyám. Ez nem könnyű. Volt egy kis Bt-je ahol ő volt a beltag képviselő. Most épp kényszertörlés alatt áll, mivel nincs több mint 60 napja beltag - ez OK is lenne. A cégbíróság szerint ilyen esetben a kültag üzletvezetővé válik és intézkedési kötelessége van a bezárás érdekében. A NAV viszont nem áll szóba velünk, neki képviselő kell. A Cégbíróság vonatkozó jogszabályára a hölgy azt válaszolta: jogszabályokat én is tudok mondani -, de nem mondott. Én nagyon szeretném, ha Édesanyám feltámadna, de nem bízom ebbe. Most írtam a NAV-nak egy hosszú levelet - ugyan mondja már meg, hogy mit tehetünk. És várom a választ. Így lesz egy pillanatok alatt lezárható ügyből hosszú hónapokig tartó "ügyintézés".

Lucifer Morningstar 2017.01.24. 15:27:40

Miért lenne mindenhol Internet? El kell érnie a belső hálózatot, adatok azon vannak, a baj az, hogy ezen keresztül nem lehet intézni, nem az, hogy internet nincs.
Amúgy nagyon helyes ha nincs. Ha megnézed a blogokat mindenhol 8 óramagasságában kezdődik az anyázás, 4-5 körül szünet, aztán 1-2 óra múlva folytatja otthonról. Nem azért kap fizetést, hogy napközben munkaidőben netezzen.
Amúgy mi az a nagy probléma a mit nem mertél leírni? Adószám kell a macskának?

Lucifer Morningstar 2017.01.24. 15:29:00

@Nunsaram Savitri:

" hogy mit tehetünk."

Készítsd a bukszád. Garantáltan előkeresnek valamit ami miatt a nyakadba varrnak valami büntetést.

gépont 2017.01.24. 15:42:43

Szerintem legkésőbb ott kellett volna beinteni és nem tágítani, ahol azt mondták, hogy ezt az ügyet csak ügyfélkapun lehet elintézni. Kötelező manapság, hogy minden ügyfélnek legyen ügyfélkapus regisztrációja? Tudtommal nem. Tehát lehetőséget kell adni nekik (a nem regisztráltaknak) is az ügyintézésre offline. Bár az nem kizárt, hogy bizonyos ügyek megkívánják a regisztrációt, ez esetben jogos lehet az ügyintéző érve. Mindenesetre a "hívja ide a főnökét, addig nem tágítok" néha segít, hogy a dolgok végül elintéződjenek.

2017.01.24. 15:46:53

@Lucifer Morningstar: "Amúgy mi az a nagy probléma a mit nem mertél leírni? Adószám kell a macskának?"
Nem rohadtul tökmindegy?

"Miért lenne mindenhol Internet? El kell érnie a belső hálózatot"
Mert bármikor kellhet valami, ami éppen a belső hálózaton nem található meg. Lásd a blog témáját. A tűzfal meg arra van, hogy pl. a blog.hu ne legyen elérhető.

2017.01.24. 15:48:49

@Lucifer Morningstar:

Szerintem nálad járt, és látta, hogy mekkora arcod van, ezért feljelentett.
Majom.

dunántúli gyerek 2017.01.24. 16:04:57

Internet az Apple magyar ügyfélszolgálatán sincs, vagyis az apple.com/hu-n meg a belső rendszeren kívül semmit se lehet elérni.

Kicknick 2017.01.24. 16:23:49

@Lucifer Morningstar: "Nem azért kap fizetést, hogy napközben munkaidőben netezzen."
2017.01.24. 15:27:40

Ma éjszakás vagy oder reggeles voltál és már hazaértél a gyárból?
Amúgy mit fáj az neked hogy a másik munkaidőben netezik? Azt hiszed az a legjobb munkás aki 8 órából nyolcat melózik? Vagy csak a szokásos magyaros hozzáállás?

fiktiv állat 2017.01.24. 16:32:01

@Lucifer Morningstar: Gondolom még nem találkoztál olyannal mint web szűrés, tűzfal, content filtering, stb. Internet legyen bazz, 2017 van még Észak-Koreában is. Ha nem akarjuk hogy a munkatárs munkaidőben anyázzon, akkor szűrjük meg, hogy a munkájához szükséges dolgokat tudja csak elvégezni, de azt el tudja, ha már fizetjük őt is meg a vízfejű hivatalt. Teccikérteni?

qwertzu 2017.01.24. 16:45:22

Mivel sikerült nulla konkrétumot beírni ezért, konkrét segítséget nem tudok adni, de.

Nyilván az ÁNYK-t kéne feltelepíteni. Nem kimondottan felhasználóbarát, de azért meg lehet oldani. Ha nem megy akkor valakinek a családban csak van. Vagy keresel egy könyvelőt és ötezerért megcsináljátok.

fénycsepp 2017.01.24. 16:58:18

@qwertzu: sok sikert hozza. Egyszer megpróbáltam a segítségével egy kérelmet megírni. Havi részletben akartam kifizetni a lakas illetéket. Ket óra múlva annyira bepipultam, hogy kifizettem az egészet egyben. Soha többet anyk!!!!

szanalmas 2017.01.24. 17:23:20

"Annyit még megtudtam, hogy van egy laptopjuk is, de azon már több gomb erősen kilazult, a betűk és a számok folyamatosan megcserélődnek, magyarul írásra alkalmatlan."

Ha már nem fussa a NAV-nak egy 2000 forintos billentyűzetre, legalább kihúzhatnák az egyik desktop gépből az egyiket, gondolom, 95%-ban USB-sek azok is. IQ 106 felett talán menne is.

ze11 2017.01.24. 17:23:27

@Ylim: A tűzfal nem erre szolgál. Azt tartalomszűrőnek hívják. És nem, egy NAV vagy más, kritikus/szenzitív adatokkal dolgozó hivatal dolgozói gépe ne lásson ki sehogyan sem a nagyvilágra, mert nem arra szolgál.
Ha mindenképp ilyen elérésre van ilyen helyen szükség, akkor célszerűen egy terminálszerver, amire a dolgozó be tud lépni, és ott eltud indítani egy böngészőt, de a saját gépe és a ts között adatcsere (vágólap sem) nem működhet.

ze11 2017.01.24. 17:25:33

@fiktiv állat: A content filter mellé kéne egy jó DLP is, meg egy rakat egyéb olyan dolog, ami miatt az egyszerűbb és biztonságosabb az, ha nincs kijárása a dolgozói gépeknek a nagyvilág felé. (A legjobb tűzfal/content filter a csípőfogó)

worxland 2017.01.24. 17:29:17

@qwertzu: Az ÁNYK a világ szégyene.

Jóska Pista 2017.01.24. 17:33:05

Nincs internet? Helyes, legalább nem tudják kívülről feltörni a rendszert.

És ne gyertek a tűzfallal és egyebekkel, feltörhetetlen rendszer nincs.

qwertzu 2017.01.24. 17:44:50

@fénycsepp: Nálam fent van. Meg több százezer más embernél is az országban.

monddazigazatmar 2017.01.24. 17:48:22

Nem azért, mert szeretem az adóhivatalt, de marhára nem muszáj, hogy az ügyintéző gépén net legyen. Zárt belső hálózat, adatokhoz hozzáférés, belső levelezés - ez kell ahhoz, hogy működjön.
Nem az, hogy bárki feltörhesse, munkaidőben faszbukoljon, vagy olvasgasson, levelet irogasson, cseteljen.

látjátok feleim szümtükkel 2017.01.24. 17:50:42

Igaza van annak, aki szerint nem munkaidőben kell a munkahely számítógépén netezni. Saját tapasztalásból tudom ( láttam régebben amkor még nem volt tilos ). hogy bezony munka helyett neteztek.

Egyébként meg a poszt írója ne sírjon, a nav nem azért tart ügyfélszolgálatot, hogy az adózók gondjait ott odják meg. Menjenek adótanácsadóhóz.
Mellesleg ha igazgatói szintű vezető azt találta mondani, hogy most nem tud az adótitokkal kapcsolatos kérdésre válaszolni, mert nem készült, akkor mit akartok a hozzá beosztott ügyfélszolgálati munkatársaktól, he? Mégsem lehetnek okosabbak, mint a főnökeik. Mint pl. Tállai nertárs, aki már eccer-kétszer nagynyilvánosság előtt szerencsésen mellé nyúlt a kérdésnek, mégsem ekézitek, csak szegény beosztott ügyfélszolgálatost. Aki még jogszabályt sem kap úgy, mint régebben, számítógép hijján elolvasni a netről nem tudja, saját pénzén saját idejében meg nem veszi és nem teszi. Nem fussa a befizetett adókból, kell minden fillér a királyi paloltára, meg a királyi stadijonyra, illetve teraszra.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.01.24. 17:50:43

Szerintem qrvajó a digitális ügyintézés tudom van pár állampolgárságom.

Amikor a sand-niggerek elleni szavazás volt az ősszel, akkor is külföldön voltam épp, úgyhogy a helyi követségen keresztül eljutottam a honlapra, ott reggeltem, kaptam visszaigazolást és már be is vettek az itteni választói jegyzékbe....

s szavazhattam a sand niggerek ellen, kellemes meglepi volt hogy ilyet is lehet neten 10 perc alatt

qwertzu 2017.01.24. 17:52:59

@worxland: Én látom benne a szépséget, de én mondjuk fejlesztő vagyok, és írtam már webes felületű általános nyomtatvány motort. Az se volt egy matyóhímzés, pedig csak 1 böngészőt kellett támogatnia.

szanalmas 2017.01.24. 17:53:26

@monddazigazatmar:

Nyilván azért meg lehetne oldani a netet valahogy, főleg ha van olyan feladatuk, amihez kellene. Valaki agyhalott a történetben, nekem mondjuk nyóc, hogy ki az.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.01.24. 17:57:19

@látjátok feleim szümtükkel: ez hülyeség. mi az h. munka helyett neteztek? mi köze hozzá a munkáltatómnak hogy mit csinálok munkaidőben?

ilyen helyről 2 hét alatt lelépek olyan helyre, ahol azt csinálok amit akarok, akkor amikor akarom, csak a meló legyen rendben.

monddazigazatmar 2017.01.24. 18:02:25

@szanalmas: Nyilvánvalóan nem akarják megoldani, hogy legyen netük.
Nem az ügyintézőnek kell elintéznie az ügyfél helyett amit akart.
Autó nem kellene, hogy hazavigye az ügyfelet?

paprika. 2017.01.24. 18:04:10

tudnatok americaban mekkora a burokracia!
egy autovasarlashoz 6 fele papirt kell kitoltened
es akkor meg keszpenzre veted
mi lehet hitelnel?

szerencsre nem kellett hitel
a kolcson a hazra ment inkabb
4% morgage
de legalabb van 2 toyota

kellynek egy prius, nekem egy yaris
azal megyunk dolgozni
inkabb egy kocsival kellene
addig is egyutt lennenk

en benne talaltam meg az igazi feleseget
latjatok, americaig kelett jonni
de megerte

Gacsaj Pisti 2017.01.24. 18:05:11

@Halál kamionja mindenkit elgázol:
Kisköcsög, akkor menj olyan helyre dolgozni, ahol nem munkaidő arányos a fizetés!

BéLóg 2017.01.24. 18:08:34

Ahogy ugyi a Zinternetre kimegyünk, ott bizony aki akar, BE is jön. Tűzfal ide vagy oda.
Bejárnak az USA választási rendszerébe vagy a kínai atomerőművekbe -- HA az érdekük úgy kívánja.
Biztos most hall a poszter először a kiberhadseregekről meg a kormányok ipari kémkedéséről és ilyesmikről.
A NAV egy elég szenzitív társaság, hát szerintem sem kell hogy legyen netje a gépén.

dont be such a jew 2017.01.24. 18:08:56

@paprika.: megbasztam kellyt, és a futsal csapat többi tagja is

még a suliban...nem mondta?

szanalmas 2017.01.24. 18:15:51

@monddazigazatmar:

"Nem az ügyintézőnek kell elintéznie az ügyfél helyett amit akart."

:D

Be kell zárni a picsába a hivatalokat akkor már! Még a végén az ügyintéző ügyet intézne!

szanalmas 2017.01.24. 18:17:32

@BéLóg: Dehát volt rá egy nótbúkjuk, csak elromlott!

efi 2017.01.24. 18:21:33

@monddazigazatmar:
Igen, valószínűleg az ügyintéző is arra gondolt, hogy a Facsén meg tudná kérdezni a haverjait, hogy kell megoldani az ügyet, de net híján nem ment.

málta 2017.01.24. 18:58:37

@Nunsaram Savitri: 2 éve hasonló ügyintézésünk volt. Nálunk nyilatkoznia kellett a kültagnak, hogy nem kívánja folytatni a tevékenységet sem ő, sem az örökös/ök, és kérik a cég megszüntetését. Ennyi volt, remélem tudtam segíteni.

monddazigazatmar 2017.01.24. 19:00:10

@szanalmas: Nem teljesen érted, amit mondtam.
Az ügyintézőnek vannak feladatai. Ezekhez ott van minden feltétel ami adott.

Remek, hogy tud arról, hogy a neten hol és hogyan kellene valamit elintéznie az ügyfélnek, de mivel ez se nem az ő feladata, se nem a munkaköre, nincsen hozzá internete. Ha azt kérdezi az ügyfél, hogy hogyan tud repjegyet foglalni, akkor az ügyintéző elmondja, hogy felmész a wizzari oldalára, és foglalsz.
( Basszus, regisztrálnia nem az ügyintézőnek kell)

n3spr3ss0 2017.01.24. 19:15:30

Magyarország jobban teljesít!
Anyád.

bajan 2017.01.24. 19:35:14

Nem az anyk-val van gond hanem az emberek informatikai felkeszultsegevel. Konnyen telepiheto es nemi kattogtatas utan konnyen hasznalhato is. Egyedul a megfelelo nyomtatvany kikeresese bonyolult annak aki nem ismeri oket mert szamokkal vannak jelolve. Viszont gondolom telefonon es szemelyesen is elmondtak a megfelelo nyomtatvany szamat.

Tessek kicsit gondolkodni es akkor nem kell a hivatali uygintezessel szivni.

anyadmajma 2017.01.24. 19:50:27

@monddazigazatmar: te már csak ilyen egyszámjegyű IQ-s hazaáruló bolsevik geci maradsz, amíg élsz.
Azért van az ügyfélszolgálat egy állami hivatalban, hogy el tudjál intézni mindent náluk. De neked ez már túl sok információ, ezt belátom.
A versenyszférában meg ha nem tetszik, akkor megyek másik szolgáltatóhoz.
Nekem sem tetszik a NAV, akkor most mehetek másik adóhatósághoz, gyökér?
Persze, ez feléd csak költői kérdés volt.

Hmmm... 2017.01.24. 19:58:00

Ugyan nem NAV, hanem a Bélügyek Misztériuma, de az miért van, hogy ha az ember ír valami webes üzenetet nekik (benne megadva a kétoldalú kommunikációhoz szükséges összes adatot), akkor arról nem születik emailes visszaigazolás (csak a web-lapon jön vissza annyi, hogy az üzenetet megkapták, de bármi ügyszám/sorminta nélkül). Ez már a közüzemi szolgáltatóknál is kommunikációs alap. Születnek sorba a "remek" első, második, és harmadik "generációs" rendszerek, csak éppen a fejlődést nem látni. Ha az ember akar valamit, akkor a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül intézheti el, mert az internyetes rendszer egy katasztrófa. Mondjuk egy pozitívum az, hogy a hívásuk legalább ingyenes.

monddazigazatmar 2017.01.24. 20:08:11

@anyadmajma:
Jó, hát te nem tudsz olvasni, csak ugatni, hülye idióta.
Menj be az ügyfélszolgálatra, aztán intézz el MINDENT! Ne foglalkozz, hogy nem az ő feladatuk, meg ilyen apróság. Bazmeg, MINDENT el kell, hogy tudjál intézni. Ha új személyi kell, ha útlevél, ha szállodai foglalás, azt az adóhivatalban kell elintézni.

JGDus 2017.01.24. 20:41:29

Évente milliárdokat költenek az adóhivatal infrastruktúrális fejlesztésére az EU támogatásával. Ez így megy több, mint egy évtizede!! Már mindenki kőgazdag lett belőle, csak az eszközök maradtak kőkorszakiak.
Miért nem csodálkozik ezen senki???

látjátok feleim szümtükkel 2017.01.24. 20:43:27

@Halál kamionja mindenkit elgázol: "ilyen helyről 2 hét alatt lelépek olyan helyre, ahol azt csinálok amit akarok, akkor amikor akarom, csak a meló legyen rendben."

Szólhatnál ha megtalálod, oda én is mennék.

monddazigazatmar 2017.01.24. 20:47:41

@JGDus: Attól még lehet kurva modern és drága egy gép, mert nincs az internetre kötve.

monddazigazatmar 2017.01.24. 20:49:55

Kibaszott jó, hogy manapság minden hülye mindent jobban tud mint azok akik abban dolgoznak, azt fejlesztik, felügyelik.

anyadmajma 2017.01.24. 20:52:20

@monddazigazatmar: anyádat kell ott lefoglalni te fasz, nem a szállodai szobádat:)
Hogy te milyen egy hazaáruló bolsevik geci vagy:)
nem is vártam tőled mást:)
Csak azért mondom, hogy tudjál még trollkodni, hogy legyen fizetésed, mert szerintem egy HSZ-ért már lófaszt se kapsz a seggedbe, pedig azt szereted. tudom:)

igazi hős 2017.01.24. 20:56:52

@dunántúli gyerek: Azaz úgy nincs, hogy van és jól konfigurált tűzfal különíti el a hasznos dolgokat a munkához nem kellőktől. Pont ezt várnánk el egy hivatalban is: például a NAV-nál dolgozók lássák a belső hálót, a nav.gov.hu-t, magyarorszag.hu-t meg pár hasonlót. 2017-ben ez lenne a minimum. Persze mit várunk ott, ahol egy Vida Ildikót egy Tállai András vált a főnöki székben? Szakértelmet? Ócska bolsi trükk.

anyadmajma 2017.01.24. 21:09:14

@igazi hős: nemá, egy ilyen hazaáruló bolsevik gecinek magyarázol, mint ez a @dunántúli gyerek: ? ez egy bértrollnok.
Kár rá időt pazarolni, ha csak nem akarod bosszantani, vagy mint pl most én, hogy sok HSZ-t tudjanak írni, mert azért kapják a fizetést. Addig se a mészáros gazdagszik az adómból:)

memberjoe 2017.01.24. 21:23:58

Egyetlen szó a NAV-ról: Tállai András elnök úr! Ezzel mindent elmagyaráztam.

Emil Cziljak 2017.01.24. 21:51:23

Internet a foltossegű ázsiai magyaroknak minek ?

monddazigazatmar 2017.01.24. 22:05:59

@igazi hős: Meséld már el, hogy mégis minek lássák!
Az ügyintéző látja a saját adatbázist. Azt ír bele amihez joga van. Azt tudja lekérdezni amihez jogosultsága van.
Eddig senki nem reklamált. Ennek a nyomorult posztolónak sem kellett volna bemennie, mert ügyfélkapun elvégezhető valamiről van szó. Marhára nem a navos ügyintéző feladatköre. A banki pénztáros sem tud felvilágosítani a jelzáloghiteled átütemezéséről.

Unerwünschter Gast 2017.01.24. 22:26:08

@monddazigazatmar: Egyelőre nem tudni, milyen ügyről volt szó. Így azt sem tudhatjuk, hogy az ügyfélkapun intézhető vagy sem. Viszont az ügyfélszolgálaton ettől függetlenül bármilyen NAV-ot érintő ügynek elintézhetőnek kell lennie.
Internet viszont bizonyos munkaállomásokon biztonsági okokból nincs. Ami egy szakmai döntés. Lehet róla ugyan vitatkozni, de akinek a felelőssége, az így döntött. Viszont akkor a feladatot meg kell oldani internet nélkül.

Anna King 2017.01.24. 22:32:26

@bajan: ez komoly? IT-s vagyok jo 15 eve, de ha telepitenem kell azt a szart a hideg kiraz tole

bajan 2017.01.24. 22:38:55

@Anna King:
Lehet epp ez a baj. En csak egy mezei felhasznalo aki napi szinten hasznalja es nincs gondom vele.

monddazigazatmar 2017.01.25. 00:53:18

@Unerwünschter Gast:
Talán olvasd el amit írt a poster. "az ügyintéző mit szeretnék: aztán közölte, hogy ezeket a változtatásokat, csak Ügyfélkapun keresztül tudom elintézni, bizonyos program segítségével."

Az ügyfélkapun ilyenek is intézhetők:
Háztartási nagygépek cseréje
eBev szolgáltatások
Forgalmi engedéllyel kapcsolatos ügyintézés

Nyugdíj e-ügyintézés
Foglalkoztatott bejelentése
Magánnyugdíjpénztári szolgáltatások
Elektronikus felvételi
Gépjármű-igazgatási ügyekkel kapcsolatos ügyintézés
Lakcímigazolvánnyal kapcsolatos ügyintézés
Nemzetközi vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintéz

Ezeket miért is kéne a navos ügyintézőnek tudnia?

Doryyka 2017.01.25. 09:11:40

@qwertzu: Az ANYK-t win 10-re az infós, Javat ismerő férjem is anyázva rakta fel (neki simán ment, de azon anyázott, hogy lehet ilyen sz@rt kiadni).

Doryyka 2017.01.25. 09:18:19

A ferjemnek telefonos kodra volt szuksege a NAV-hoz. Letoltottem a TEL cuccot, de abban is buheralnia kellett valamit, mert telepulni nemigen akart. Kitoltotte, bekuldte. Jon az ertesito mail, hogy nem a legfrissebbet kuldte be, igy nem tudjak elfogadni. Elkuldte ujra masik geprol (mac), ugy ment. Talaljatok ki, most hany kodja van? Ugy bizony, 2.

Karipapa01 2017.01.25. 09:19:22

Egyet ne felejtsünk el! A lakosság nagy része egyszerű ember, hegesztő, csomagoló, targoncás.... akiknek egy egyszerű nyomtatvány kitöltése is nehézségeket okoz. Az internetes nyomtatványoknál főként ráadásul az idősebbeknek, akik az internetet csak arra használják, hogy a fészbúkon szórakoztassák egymást, esetleg a tévéműsort vagy valamilyen pornóoldalt megnézzenek. Adószakértőhöz, jogászhoz meg nem fordulnak, mert a százezer körüli nettóból nem tudják kifizetni. Éppen ezért van szükség a NAV ügyintézőkre és egyben arra is, hogy az ügyeket el tudják intézni. Ott sem ártana egy kis hatékonyságnövelés akár képzésben, akár technikai eszközben.

Doryyka 2017.01.25. 09:20:05

@memberjoe: Nem egészen, az elődje is érdekes, meg a rövidités feloldása (Nincs Amerikaba Vizumunk)

repuloske 2017.01.25. 10:18:16

2 éve feljelentést tettem a Monori rendőrkapitányságon. mert átvertek az Aprod-on.
Faszbukon károsulti csoport alakult. Mondom a rendőrnek, nézze meg a neten.....
Nem tudta, mert nekik sincs! Rendőrségen.....! Én mutogattam neki az adatokat a tabletemen.
Beszarás...

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2017.01.25. 10:52:30

Gyanítom, hogy esetleg az NGM honlapján elérhető kontrollinformációra lett volna szükség.
A vezetőknek általában van hivatali internet elérésük a NAV-nál, tehát nem kellett volna eljönni.

Én is dolgoztam a NAV-nál, volt mobilnetem, mini laptopom, tabletem, tehát akkor netezhettem volna munkaidőben, amikor akarok. Nekem volt hivatali internetelérésem is, de bolond lettem volna azt használni, hiszen árgus szemekkel figyelték, naplózták, hogy mikor használtad a netet, mit néztél meg.

A "tilcsukle" nem megoldás lógás ellen. Inkább szánalmas jelzés arra, hol van a helyed a hivatali ranglétrán.....

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2017.01.25. 11:00:58

@Unerwünschter Gast: A NAV munkaállomásain EGYÁLTALÁN nincs internet elérés. Igen, biztonsági okokból, ami nagyon helyes is. De külön gépen internet hozzáférés simán lehetséges, nálam egy képernyőn működött, átkapcsolással.

ügyelő 2017.01.25. 12:02:59

@Ylim: Évekig dolgoztam olyan közigazgatási hivatalban (2000-es évek eleje) ahol 2 (kettő) db számítógép volt, egy az irodavezetőnek és egy a titkárnőnek, mert azon gépelte a leveleket.
Utána EGY új -mármint nálunk új, egyébként öreg - gépre kaptunk netet, közösen kb. 15-18 ember.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2017.01.25. 12:09:37

@bajan: Egyedul a megfelelo nyomtatvany kikeresese bonyolult annak aki nem ismeri oket

:D Hát igen... Miért is kellene ISMERNI ezeket a nyomtatványokat az ügyfélnek? Miért is kell telefonon távvezérelni az ügyfelet a nyomtatvány kitöltéséhez? Átlag ügyfél évente egyszer bead egy SZJA bevallást, jövőre nem emlékszik rá, mit, hogyan szívott tavaly.

Fánkevő Fáncsi 2017.01.25. 13:52:29

"...Tovább próbáltam kutakodni, hogy vajon miért nincs internet, mitől tarthatnak a vezetők..."

Hát akkor nincs túl sok fantáziád az biztos.
Ha egy számítógép nincs rajta az interneten, akkor nem is lehet megtámadni az internetről, nem lehet lefagyasztani, meghackelni, vagy adatot lopni róla, legalábbis az internetről nem.
Így aztán ez egy elég jó védelem.
Ha valami rajta van az interneten, akkor a jó védelem igencsak nehéz és drága, nyilván hallottál már olyanról, hogy akár fontos amcsi katonai vagy kormányzati számítógépeket megtámadtak, vagy bankokat, vagy egyéb fontos és elvileg piszkosul jól védett számitógéprendszereket. Ha elég energiát ölnek bele, szinte minden betámadható, és a legrosszabb esetben is legalább lefagyasztható, ha már bejutni nem sikerül.

Nem biztos, hogy a fenti esetben ez volt az ok, de ettől még lehet racionális a dolog, úgyhogy semmi kigúnyolni való nincs rajta, amíg nem tudod a részleteket, mert esetleg a te tudatlanságod lesz a nevetséges nem ők.

Gyökösi Attila · http://grundstudio.hu 2017.01.25. 14:24:22

@monddazigazatmar: Mond ki hangosan: ügyfélszolgálat. Mond ki újra, meg újra. Aztán ízlelgesd magaban kicsit a szóösszetétel tagjait. Kapisgálod már mi a baj? Bizony az. Egy ügyfélszolgálaton mindent el kell tudni intézni, ami az adott hivatallal kapcsolatban felmerülhet. Lehet, hogy nincs mindenkinek mindenre jogköre az adott ügyfélszolgálaton, de ezt meg kell oldják. Nincs itt mit védeni, sajnos...

K M 2017.01.25. 15:41:15

Prózai okai vannak:

I. Hogy a 80.000-ért güliző ügyintéző ne lopja el az adatokat... ez két ok miatt is nevetséges: 1. Horváth András így is elhozta az adatokat; 2. a vezetői gépeken van net, nyilván nekik nagyobb a hozzáférésük az adatokhoz, nyilván ők nem svindliznek...

II. Hogy az istenadta ügyintéző nem játsszon + fészeljen munkaidőben, mert ha a telefonján csinálja, az nyilván senkit sem érdekel... ez kb. Tarlós és a szmog riadó esetén ingyen BKV esete, nehogymá’ a parasztnak jó legyen (mert nyilván minden munkahelyen mindenki végigdolgozza a 8 óráját)

Más: az ÁNYK tényleg a világ szégyene, a 2014-es szjámat meg tudtam rajta csinálni, a 2015-eset már nem mert annyira túlfejlesztették, hogy nem lehetett - így papír alapon kézzel kitöltve adtam be. Nyilván ebbe az irányba halad a technika!

Nerevaryne 2017.01.25. 18:51:01

@Lucifer Morningstar: Mondjuk azért kell internet, mert ezt az ügyet is azon el lehetett volna intézni. Azt, hogy böngészni ne lehessen egy egyszerű proxyval be lehet állítani. Böngészőn semmi más nem nyílik meg utána csak az ügyfélkapu meg a kormányszervek oldalai. Munkaidőben böngészni nem csak a naplopók szoktak, hanem a munkanélküliek, az unatkozó vállalkozók, vagy azok a szerencsétlenek akik valami központi rögzítőrendszert (pl. KIRA) használnak ami minden második nap lehal egy fél napra.

nick ami nincs 2017.01.25. 21:55:01

Minap intéztem gyerekemnek útlevelet nagykövetségen. Az árról ne beszéljünk, mert arcpirító, a mellékköltségek se kicsik (szabi, utazás), de az, hogy szükség legyen mindannyiunk születési anyakönyvi kivonatára, lakcímkártyájára...
Valaki magyarázza meg (de ne be), hogy erre mi szükség? Vittük a még érvényes személyiket, az alapján pár kattintással le tudják hívni az adatainkat a nyilvántartásból. Mit bizonyít, kit azonosít egy bizonyítvány, amiben csak betűk vannak? Se fénykép, se ujjlenyomat.
Másik téma. miért csak útlevelet lehet a követségen intézni? Angliában és Németországban több magyar él, mint egy hazai okmányirodához tartozó népesség. Nem érdemlünk meg teljes körű kiszolgálást hazánktól? utazzon mindenki haza 1-1 ilyen akcióért?
Kőkorszak és lehúzás lvl1000
süti beállítások módosítása