Andrea úgy gondolta, hogy ez év február 27-én befizeti egy összegben személygépkocsijának kötelező biztosítását, így egy évig gondtalan lehet ez ügyben. A társaság vissza is igazolta, hogy megkapták a pénzt, és kiállították számára az igazolást, amit egy esetleges közúti ellenőrzés során felmutathat. A dokumentum bekerült a forgalmiba, és Andrea jogosan hitte azt, hogy 2018. 02. 27-ig nyugodtan hátradőlhet autóbiztosítás dolgában.
Azonban nagypéntek előtt egy nappal kapott egy dörgedelmes hangvételű levelet. Ebben az állt, hogy bizony-bizony csak 2017. 02. 27-ig rendezett autójának a kötelező biztosítása, és a vizsgálat megállapította, hogy (1.299,- Ft) hátraléka van. A befizetésre már csak három napja maradt, amennyiben ezt nem rendezi, akkor megszűnik a szerződése a biztosítónál. Mit tehet ilyenkor egy ügyfél? Kétségbeesetten próbál intézkedni, e-mailen keresztül becsatolni a biztosító által küldött igazolást, és egyáltalán tisztázni a céggel a nyomasztó hangvételű levél tartalmát! És itt jött még egy bukfenc, az ünnep előtt egy nappal ugyanis a szépen megfogalmazott e-mailt folyamatosan visszadobta a rendszer, mintha ezzel is azt üzenné: „mi is ünnepelünk, majd próbálkozzál jövő héten!” Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy történhetnek rendkívüli esetek is, amikor sokat segíthetne egy telefonszám, ami vészhelyzetben elérhető, hiszen egy ügyfélnek nem csak pénzfizetési kötelességei vannak, hanem szeretné érezni a törődést is! Egy biztos: a biztosító társaság levele alapján pont az ünnepek alatt járt le az ominózus három nap, és bizony az ördög nem alszik, még egy koccanás is bajt hozhat rá.
Andrea két lehetőségen gondolkodott: az ünnepek alatt egyáltalán nem használja az autóját, bent hagyja a garázsban, és ha csak rá nem szakad a mennyezet, nem érheti kár. Vagy kis gyomorgörccsel mégis a volán mögé ül, és úgy vezet, mintha az úttesten hímes tojások lennének, miközben sztentori hangon emlegetné a biztosító cég összes vezetőjét, alkalmazottját, és az ő édesanyjukat… Valljuk be, egyik megoldás sem megnyugtató, és bár az e-mailek folyamatosan visszajöttek, az online befizetési lehetőség, nyitva maradt, így úgy gondolta, hogy befizeti az 1.299,- Ft-ot, még ha jogtalanul is követeli a biztosító.
Közben persze várja a húsvét után első munkanapot, amikor majd hosszas telefonbeszélgetések, igazolószelvények becsatolása, és e-mailváltások után vélhetően megérkezik a felmentő levél.
Az üggyel kapcsolatos kérdések persze önkéntelenül jönnek: miért állítottak ki előre egy évre igazolást, ha közben mégis kevesebbet utalt volna a biztosítónak? Február 27 és április 13 között eltelt egy hónap és két hét, gondolom az eszükbe sem jutott, hogy húsvét előtt egy nappal és az ünnepek alatt szinte lehetetlen érdemben intézkedni. És az ünnepek utáni első munkanapon bejelentett reklamáció után, vajon hány nap fog eltelni, míg Andreának a kezében lesz egy olyan igazolás, hogy társaságunk tévedett, és újra kiállítanak és postáznak egy bizonylatot, hogy minden rendben van!?