Első önálló estjében a boldogságot kutatja
2023. október 07. írta: Imre Anda

Első önálló estjében a boldogságot kutatja

TSZ ezúttal Béfé nélkül lép színpadra

Az egyedi humorukról ismert és sikeres Szomszédnéni Produkciós Iroda több, mint húsz év együtt töltött munka után, most önálló estjükre készülnek. Természetesen kenyértörésről szó sincs, a két évtized alatt eltöltött szakmai és baráti együttműködés remélhetőleg az idők végezetéig tart majd.

Tóth Szabolcsot (ahogyan rövidítve használja a nevét: TSZ) kérdeztem a pályáról, a humorról, a boldogságról.

toth_szabolcs.jpg

Tóth Szabolcs: három olyan kudarcot éltem meg, amikor azt éreztem, hogy a színpad nem nekem való. Talán hétéves lehettem, amikor egy színdarabban sündisznó jelmezbe bújtattak és annyi volt a szövegem: meghoztam a kulcsot! De elfelejtettem, és nem mondtam, így a társaim kénytelenek voltak kulcs nélkül végig játszani a darabot. A második kudarc középiskolás koromban ért, amikor én a pad alatt olvastam és nem figyeltem, viszont kész tények elé állítottak: fel kellett lépnem a Gólyabálon egy lánnyal, bemutattunk egy produkciót, nagyon izgultam. Emlékszem még egy Diáknapra, amikor a tanárok cuccai kerültek árverésre, és én eljátszottam, hogy az osztályfőnök pulcsija egy masszírozó. Egyetemista koromban keresett meg Béfé (Bálint Ferenc, a Szomszédnéni Produkciós Iroda másik oszlopos tagja, korábbi riport vele itt:azenriportalanyaim.blog/Bálint Ferenc felesége tudja, hogy a férje, feleséget keres),  hogy szálljak be hozzájuk harmadiknak a humor társulatukba, aztán ketten maradtunk. Hogy miért lett Szomszédnéni Produkciós Iroda a nevünk, azt nem tudom, Béfé már ezt a nevet hozta, én meg azt gondoltam, hogy néhány fellépésre jó lesz, és ez így maradt. Ha most visszanéznénk azokat a szerepléseinket, csodálom, hogy egyáltalán nevettek rajtunk, nyilván mások voltunk szakmailag húsz évvel ezelőtt. Egyébként a második fellépésünkön megdobáltak minket, hát egy fura helyzet volt: Kolozsvár és Marosvásárhely között némi ellentét feszült, és már a bekonferálásnál fújoltak minket, nekem nem volt jó hangom, krákogtam, Béfé nem tudta a szövegét, a kezéről olvasta. Elkezdtek minket dobálni, és bekiabálták, hogy menjünk haza, és nagyon hamar lejöttünk a színpadról. Én akkor is mondtam, hogy nem csinálom tovább, de Béfé meggyőzött, és a következő szereplésünk már jól sikerült. Ezután már turnéztunk Erdélyben. Volt témánk bőven, nyilván az egyetem, a bulik, a csajozás adott volt, és az abszurd vonal, amit nagyon szeretek. Eleinte rengeteg kellékkel jártunk, én egy 80 literes hátizsákkal mentem szerepelni, és eljátszottuk az imádkozó sáska házasság

Szerencsére én is és a Béfé is írunk jeleneteket, mindketten külön-külön, amit aztán megbeszélünk és közösen alakítjuk. 2007-ben Erdélyben már ismertek voltunk, humorfesztiválokat szerveztünk, azon Felméri Péter is részt vett, nagy sikerrel. Ő jelentkezett Budapesten a Dumaszínház Fiatal Félőrültek Fesztiváljára, és egy szerződéssel jött haza. Akkor mi is jelentkeztünk, és nekünk is sikerült. Ez egy mérföldkő volt az életemben, én nagyon szerettem Kolozsváron élni, de a rendszeres utazás fárasztott. Volt, amikor hét órát utaztam egy rádiókabaré felvételére, majd hetet vissza, ráadásul akkor még építészként dolgoztam is. Meg kellett hoznom egy ésszerű döntést, hogy Budapestre költözzek.

Az önálló est nem saját ötletünk volt, hanem a Covid után megkérdezték a Dumaszínházban, hogy nincs-e kedvünk egy ilyen produkcióhoz. Először nemet mondtunk, másodszorra már igent. Tavasszal tudtuk meg, hogy az őszi műsorban benne leszünk, úgyhogy most vagyok a finisbe, hiszen október 16-án elő kell adnom, ilyenkor mindig rákapcsolok. A boldogságról fogok beszélni, 13 történetet mondok el, ötéves koromtól 20 évesig. Nagy kérdés, hogy kinek mit jelent a boldogság, mikor vagyunk azok, lehet, hogy már boldogok voltunk, de nem emlékszünk rá….szerintem a boldogság egyik forrása a szerelem. Több könyvet is elolvastam ezzel kapcsolatban, létezik egy pozitív és egy negatív út. Állítólag a boldogság érzést el lehet magunkban raktározni, és ha boldogtalanok vagyunk, akkor előhívjuk magunkban. Természetesen a humoros dolgok is boldoggá tesznek, és van bőven honnan meríteni, ahol élünk, onnan írunk, pl. mi történik az önkiszolgáló kasszánál…

Ettől függetlenül van egy olyan félelmem, hogy elfelejtem az életemet! Erre jó példa, hogy sokszor otthon nem tudom, mit hova tettem, szóval a félelmem jogos, le kell írnom a gyerekkoromtól a történeteimet.

 Tóth Szabolcs első önálló estje 2023. október 16-án látható a Mixát Dumaklubban.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://azenriportalanyaim.blog.hu/api/trackback/id/tr5418229577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása