„Nincs hírértéke a kómában lévő gyerekemmek..."
2017. október 08. írta: Imre Anda

„Nincs hírértéke a kómában lévő gyerekemmek..."

„Ki kell koldulnom a gyerekemnek a szondát, az oxigént és a gyógyszerek egy részét”

A pesterzsébeti albérleti szoba ahol a 9 éves Sanyikát ( becenevén Benumát) ápolja az édesanyja, inkább hasonlít egy intenzívterápiás kórházi teremre, mint egy gyerekszobára.  A jelenleg vegetáló  fiúról már régen kimondták az orvosok, hogy „ el akar menni az angyalokhoz”,  de az élni akarás ezt felülírta, hiszen  bénultsága és súlyos állapota ellenére él! Az anyuka szerint méghozzá boldogságban, mert Benuma képes egy kicsit mosolyogni, és azt is tudja jelezni, ha szeretné, hogy megpuszilják.   

benuka_2.jpg

Farkas Andrea: „ A kisfiam agyvérzést kapott csecsemő korában, beültettek egy söntöt  a bőre alá, de egy fertőzés következtében gennykeltő baktérium került a szervezetébe. A súlyos fertőzés következtében mélykómába került, már akkor azt mondták az orvosok, hogy mondjak le róla…. Szerencsére sikerült ebből a nagyon súlyos állapotból kihozni, jelenleg  mindkét végtagjára béna, és nem lát. Gyomorszondán keresztül jut táplálékhoz, sajnos a légzésével is gondok léptek fel, mert a levegőt ugyan képes beszívni, de kifújni nem tudja, emiatt úgyn. széndioxid kómába került és újabb kórházi ápolásra szorult. Naponta tízszer át kell lélegeztetnem, hogy ez ne forduljon elő, egy speciális monitor ezt képes lenne mutatni, de természetesen erre nincs pénzem, hiszem 600.000,- Ft.  Mindezt tetézi még a napi 20-30 epilepsziás roham. A közgyógyellátás keretét csak 8.000,- Ft-ra sikerült megemeltetnem. Benuka ellátása ennél sokkal többe kerül. Az apuka lelépett miután szembesült azzal a ténnyel, hogy a fia ilyen állapotba került, magamra maradtam ebben a nagy bajban a lányommal. Ő egy biztos támaszom az életben, hiszen az ő keresete megy az albérlete, én 74.000,-Ft-ot kapok összesen. Magyarul, ki kell koldulnom a gyerekemnek a szondát, az oxigént és a gyógyszerek egy részét minden hónapban, hogy létezzünk. Próbáltam pár alapítványhoz segítségért fordulni, de azzal utasítottak el, hogy nincs hírértéke a kómában lévő gyerekemnek, tehát ne számítsak arra, hogy segítenek az emberek, hiszen bármikor meghalhat. A legdurvább, hogy pár „jóindulatú” ember még olyan dolgokat ír, ami egyszerűen minősíthetetlen, na és persze nem felejtenek el tanácsokat adni: miért nem mondok le róla, miért nem adom valamilyen elfekvő intézetbe. Lassan egy évtizede ápolom rettenetesen nehéz lelkileg és fizikailag, de ez az én döntésem, és teszem ameddig csak a sors engedni, hiszen a mi életünkben tényleg minden nap ajándék.Természetesen szívesen fogadom a legkisebb támogatást is, hiszen a nap 24 órája nekem csak a kisfiam ápolásáról szól, és persze arról, hogy a befolyt pénzből hogyan tudom kifizetni a költségeket, mennyi marad ennivalóra. Senkinek se kívánom ezt az érzést, mindezek ellenére mosolyogva tudok ránézni a gyerekemre, és boldog vagyok attól, hogy ő még van nekem…”

A blogom fennállása óta történtek csodák: állást és szállást kapott Zsolt, aki egyedül neveli autista kislányát Bogyót, és egy menekültekkel teli szállón élt titokban. Kistaj Évának mintegy másfélmillió Ft-ot gyűjtöttek össze az Index olvasói, aki szintén kómában lévő lányát ápolja, és a keletkező közüzemi tartozása miatt megfenyegették, hogy utcára kerülhet….

Ezúttal is bízom benne, hogy lesz olyan olvasó, aki egy minimális támogatást nyújt Benumának, hiszen sok kicsi sokra megy! Így az édesanya könnyebben vásárolhat oxigént, fertőtlenítőszert , vagy gyógyszert. Köszönet érte, a család számlaszáma: Farkas Ildikó OTP Bank 11773157-00314602

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://azenriportalanyaim.blog.hu/api/trackback/id/tr9712940427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lángharcos 2017.10.09. 08:47:44

Iszonyat teher lehet, hiszen ha stabil is, mi lesz vele, amikor anyuka már képtelen ellátni (lebetegszik, lerokkan, megöregszik).

Én is a szívtelenek köréhez tartozom.

2017.10.09. 09:02:31

Tudatában van annak egyáltalán ez a gyermek, hogy él? Ha valóban örömet okoz számára az, hogy hallhatja anyukája hangját vagy érezheti a tapintását akkor megértem, egyéb esetben kínzásnak tartom az anyuka részéről az életben tartását, lehet legbelül szenved és súlyos fájdalmakat érez, amit képtelen kifejezni.

kiscsilla 2017.10.09. 09:39:07

Lehet, de nincs jogunk eldönteni helyette.

Aki tud, segítsen!

különvélemény 2017.10.09. 09:40:59

Egy dolgot kell megérteni, a modern orvostudomány olyan szinten van, hogy majdnem minden beteget, majdnem akármeddig életben lehet tartani.
Kizárólag pénz, meg akarat kérdése.

A többi kérdés filozófiai természetű.

Az USA-ban ez a talány úgy szokott megoldódni, hogy a beteg addig "él", ameddig mindenki csődbe nem megy a családban.

Evel Knievel 2017.10.09. 09:51:30

Azért mert ez nem hír. Ez a gyermek nem életképes és nem is fog sokáig élni, legalább is önállóan nem lesz rá képes. Meg fog halni. Szeretni kell, küzdeni amíg lehet és ameddig érdemes, de a a gyerek szenved ám közben, és az hogy anyuka és apuka nem képes ezt megérteni és elengedni az nagyobb probléma mint bármi más. Ez nem hír, ez egy család drámája, egy a sok millióból.

Renata Guti 2017.10.09. 10:18:23

Arra szeretnék reagálni,hogy kínzás életben tartani a fiamat!Itt nem az élete,a szenvedése meghosszabbítása a cél!Tudom jol,mi vár rá!Azt tartanám önzöségnek,ha bedugnám egy kórházba,sorozatos műtétekre,hogy meghosszabbítsam az életét fajdalmak árán is!Benuka itthon van,családban,semmi mást nem akarok,csak hogy a megmarado idejét fájdalom mentesen ,szurkálások vizsgálatok,nélkul nyugalomba töltse!!a fájdalmát muszáj csillapítani,Tehát nem az élete meghosszabbítása a cél,hanem esélyt adni egy gyereknek,hogy az utolso idejet,fájdalom mentesen szeretetbe toltse el.Farkas Andrea

egy_siraso 2017.10.09. 10:27:07

Nálunk megvan beszélve otthon, hogyha valaki kómába esik és az orvosok azt mondják hogy off, akkor off. Én nem akarok vegetálni és azt meg főleg nem akarom nézni éveken át, hoy a szeretteim vegetálnak. Kinzás ez az alanynak és a családnak is.

panamcat 2017.10.09. 10:39:11

@egy_siraso: egyetértek! én is közöltem, ha hasonló helyzet áll elő, húzzák, ki a falból a gépet bármi áron!

különvélemény 2017.10.09. 10:54:05

@Renata Guti: "Tehát nem az élete meghosszabbítása a cél"

Pedig az.
A leírtak alapján, az esély a felépülésre 0, és most is mesterségesen van életben tartva, mesterségesen van meghosszabbítva az élete.
Az újabb műszer is csak azt a célt szolgálná, hogy ezt a mesterséges állapotot még tovább lehessen fenntartani.
A szomorú az esetben nem a gyermek, őt csecsemőkorában érte a tragédia, az meg már nem tegnap volt, hanem az, hogy van egy anya és neki egy lánya, akik nem tudnak teljes életet élni.

Renata Guti 2017.10.09. 10:55:39

Úgy látom az itt hozzászólók többségének nincs komolyan beteg gyereke! Egy igazi anya küzd harcol mindent megtesz erőn felül hogy a gyerekének jó legyen! Itt mindenki könnyedén elengedné a gyerekét???? Benuka nem mélykómába van,érzelmei vannak a családja felé. Az apa elengedte!!!!! Van aki ezt írta! Milyen apa az aki lelép, mert beteg lett a gyereke! Gyenge,senkiházi!!!! Kérem mellőzzék a rosszindulatú hozzászólásokat!! Aki önzetlenül tud segíteni azért köszönet a család nevében is! Üdvözlettel: Guti Renáta

guy 2017.10.09. 11:05:31

@Renata Guti: Anyuka azt akarja, hogy a többi ember is fogjon össze a beteg gyereke érdekében és adjon neki pénzt. Pedig szerintem ezt a gyereket simán lehetne kórházban is ápolni (tehát a társadalmi segítség rendelkezésre áll, csak nem akarja igénybe venni).

Az apuka valószínűleg nem akar a fentiekben rész venni, ezt meg lehet érteni.

Belizarius 2017.10.09. 11:08:01

Ez így nem élet. Még csak nem is zöldségállapot, mert egy zöldség nem tud szenvedni.
Hagyjuk már az ilyen embereket elmenni, kérem! A gondoskodási kényszerünktől nem lesz jobb élete, de sokaknak olyan lelki, fizikai és anyagi terhet okozunk aminek senkit nem szabadna kitenni.
Volt beteg rokonom, ilyen, és rosszabb állapotban is. Ha megengedték volna, gondolkodás nélkül lekötöttem volna őket a gépről, és ők is ezt akarták volna. :(

Éhesló 2017.10.09. 11:18:40

Amit ezzel az embergyerekkel tesznek, annak mi az értelme?
Kinek jó ez és miért?

Bodza99 2017.10.09. 11:30:13

A buddhizmus szerint ilyen esetben a lehető legjobban kell csillapítani a fájdalmat, hogy a beteg ledolgozhassa a karmikus dolgokat és a következő életében "tiszta lappal" indulhasson. De ha ezt nem is vesszük figyelembe csak egy picit gondolkodjunk el. Mi lenne ha most a számunkra legjobban szeretett személy az életünkbe pl. édesanyánk ilyen helyzetbe kerülne. A szemébe tudnánk nézni miközben megfognánk a "dugót" és kihúznánk a falból? És néznénk, ahogy fájdalmak közepette hosszabb ideig távozna el tőlünk? Szerintem senkinek nincs joga eldönteni, hogy mikor van vége egy életnek, de legfőképpen nem a kommentelőknek. Mindenki olyan kényelmes lett a fogyasztói társadalomban. Még magával szemben is. Ohh elromlott egy autó, egy kapcsolat, egy élet? Dobjuk ki.

Benji Sneider 2017.10.09. 11:35:07

En -amit sejtek abbol, hogy micsoda drama, lemondas, kuzdelem, erzelmi viharok lehetnek a csalad eleteben- elkepedek es meghatodom. Egyreszt nagyszeru latni, hogy kiall az anyukaja es a testvere es lesujto, hogy elhagyta oket az apa.
Egyik oldalon a gyenge, esendo emberek fantasztikus erosseget latom a szerertetben valo cselekvest, masik oldalon az onzest. Micsoda csodalatos dolog a szeretet mely kepes lehet ilyen onfelaldozasra!
Latom az embersegben valo megmaradast es a legnagyobb tiszteletem ezert. Az ilyen emberekre mondjak, hogy nagyobb mint az elet.
Imadkozom, hogy meggyogyuljon es kuldok valamennyi penzt. Nem sokat mert en is munkanelkuli vagyok de amit tudok adni azt szivesen adom.

Kulfoldon eltem es megint oda keszulok, ezuttal vegleg. Egyszer egy kollegam es felesege a munkahelyen gyujtest rendezett. Diohejban arrol volt szo, hogy volt egy halvany remeny arra, hogy a kislanyuk egy -Kinaban elvegzett- ossejtterapia utan esetleg lathat. A szuloknek lett volna mas utjuk is a penzszerzesre t.i. akkor voltak leepitesek es a vegkielegitesuk fedezte volna a koltsegeket. En nem adtam bele. Ezert. Nem mertem fel az ordito aranytalansagot amit azota is banok, t.i. hogy nekem csak kicsit kellett volna adni mig a szuloknek mindenuket.
/Aztan osszeszedtek a penzt a kislany elkerult Kinaba, kesobb megtudtam, hogy a sikerult a terapia es lat./

Az eredmenytol fuggetlenul az anyuka es a testvere mindenuket adjak oda szeretetbol! Hat hol vagyok en ehhez?! Soha tobbet nem megyek el senki mellett es ertekelem az igazi nagysagot. Ez pedig az.

Csak ezert regisztraltam, hogy ezt elmondjam.
Elszomorodtam a kommenteket olvasva. Beteg a tarsadalom.

exterminador 2017.10.09. 11:39:26

Hát, baromi érzéketlen és tahó vagyok, de beugrott a Family Guy Terri Schiavo-jelenete.

különvélemény 2017.10.09. 11:41:42

@Bodza99:
"megfognánk a "dugót" és kihúznánk a falból?"
Itt újabb dugó bedugásáról és annak költségéről van szó.

"És néznénk, ahogy fájdalmak közepette hosszabb ideig távozna el tőlünk?"
A CO2 fájdalommentes.

"Szerintem senkinek nincs joga eldönteni, hogy mikor van vége egy életnek"
Mint írtam fentebb, ez filozófiai kérdés. Egy lovat "humánus" okokból le szoktak lőni, ha eltörik a lába és nem lehet rendbe hozni.
Mesterséges meghosszabbításra van joga, mesterséges meg nem hosszabbításra meg nincs? Érdekes álláspont.

"Ohh elromlott egy autó, egy kapcsolat, egy élet? Dobjuk ki."
A javíthatatlan autó roncstelepre kerül, a javíthatatlan kapcsolat megszűnik, lesz helyette új kapcsolat, a gyógyíthatatlan beteg meghal, ez az élet rendje.

Artúr a kutya (törölt) · http://arturakutya.blog.hu 2017.10.09. 12:04:29

Egy haldokló állatot gond nélkül elaltatnak.
Egy embert meg erőszakkal is életben tartanak.
Szép.
"Anyuka" egyszerűen szadista és/vagy hülye.

vitaj 2017.10.09. 12:12:31

@Belizarius: Nekem is van egy éber kómás lanyom.3 és fél éve ápolom.Egyre több reakciója van.Nagyon sokan kijöttek és teljes életet élnek.Milyen lenne önnek elengedni a gyermekét,ha tudná,hogy pár %esélye lenne meg.Nem kapaszkodna bele.Ezt csak az étti meg,aki volt ilyen helyzetben.Nem tud mikor volt utoljára kórházban?Mar csak egy munkadarabok vagyunk.Egy kis műtéttől is megkaphatjuk ezeket a fertőzések,ahogy mi is.Aztán a kórház mossa kezeit.Ajánlanám Greiner Tamás faceoldalát.Neki a szülésbe halt meg a felesége,bakteruális fertőzés miatt.Márpedig szülni,előbb vagy utobb mindegyikünk gyereke bekerül.Ezen kéne elgondolkodni.Ne másokat bántsunk.Aki tud segítsen,aki nem hallgason.Mert lehet holnapra ő is megértőbb lesz.Nem kívánom senkinek!

vitaj 2017.10.09. 12:14:11

@guy: Menjem be egy hétre.Akkor megtudja!Decubitusok,éheztetés stb...

egy_siraso 2017.10.09. 12:24:27

@vitaj:

Itt nem erről van szó, a cikkben szerepló gyerek igazoltan agykárosodott (gyk: agyvérzés). A bénultság is ennek következménye. Szóval felesleges a saját példádat előhoznod, Sanyi SOHA nem fog olyan életet élni ami akárcsak elfogadható és hosszútávon fenntartható lenne.
Tudom, hogy fáj és biztos én vagyok a geci, de attól a tényeken ez még nem változtat.

(Fenntartható: a gondzók nem rokkannak bele)

egy_siraso 2017.10.09. 12:27:14

@Bodza99:

"Szerintem senkinek nincs joga eldönteni, hogy mikor van vége egy életnek"

És anyukának ahhoz van joga, hogy eldöntse hogy "ha törik, ha szakad, életben tartom" ?

vitaj 2017.10.09. 12:33:08

@Misfit78: Igen.Tudatában van.
Amúgy Önök szerint a kórház kihozná havi 78 ezerből az ellátását?
Vajon ki az,aki nem szeretne a gyermeke mellett lenni,ha távoznia kell?
Magára hagyná hideg csövek és fények között,úgy,hogy nem tudja mi van a lelkében.Már a gyermekeinket is divatból szeretjük.A jó autó mellé kell egy mintagyerek?

egy_siraso 2017.10.09. 12:37:44

@vitaj:
"nem tudja mi van a lelkében."

Felfogja szerinted azt, hogy egyáltalán mi történik vele? Szerintem nem. Az életfunkcióit a vegetativ idegrendszer ellátja, de az értelmi képességei szerintem nincsenek azon a szinten, hogy felfogjon bármit.

És itt most vegyük ki a képletből az "anyai szeretetet" és hogy mit vél reakciónak látni.

repuloske 2017.10.09. 12:46:29

@Artúr a kutya: Látszik, te agyhalott, hogy életedben nem kötődtél még senkihez sem.

Sir Galahad 2017.10.09. 12:58:46

A hozzászólásokból látható éles vita azt igazolja, hogy ez a történet igenis hírértékű. Más kérdés, hogy a szerző valószínűleg mást ért hírérték alatt, mint amit a szó valójában jelent.

Boar. 2017.10.09. 13:04:10

@Éhesló: Téged is életben hagytak pedig akkor kellett volna a falhoz vágni a lábaidnál fogva amikor megszülettél...
Ha nem tudsz, nem akarsz segíteni, akkor miért pofázol bele, te ávós féreg?

zizi77 2017.10.09. 13:20:38

Az teljesen nyilvánvaló, hogy a kisfiút mesterségesen tartják életben. 3 gyerekem van, meghalnék értük. Nem tudom, ilyen helyzetben lenne-e bátorságom elengedni a gyereket. Viszont az is biztos, hogy a másik gyerek elmúlt majdnem 10 évére, és az elkövetkező ki tudja mennyire nagyon rá nyomja ez a helyzet a bélyegét. Nyilván támogatja Anyukát, de ki tudja legbelül Ő mennyire megy ebbe tönkre.
Sajnálom a családot, nagyon nehéz helyzet.

egy_siraso 2017.10.09. 14:22:23

@Boar.: Te vagy az ügyeletes vérnyugdíjas? Mit politizálsz itt (gyk: ÁVÓ)? Trollkodj máshol.

Ja, ez majdnem és lemaradt:
Te féreg!

egy_siraso 2017.10.09. 14:25:19

@zizi77: Na igen, a kislányról már ne is beszéljünk. Belőle sem lesz "nem lelki rokkant" felnőtt, az már biztos. Ha jól számolom akkor 2 élet megy a levesbe Sándoron kívül.

megadeth1 2017.10.09. 14:46:45

@vitaj: Minden tiszteletem az Öné, de abban nem értünk egyet, hogy hallgasson, akinek nincs beteg gyereke. A hallgatással csak megerősítjük a téves elképzelést. Ha csak a cikk szövegét nézzük, ez az anyuka azt mondja, hogy a beteg gyereke az élete és az egészséges lánya az ő támasza (pedig ugye fordítva kéne lennie), a lánya anyagi kárára tartja életben a menthetetlent és még tetézi, hogy ez az ő, az anya döntése. Szerintem ezért utasítják el az alapítványok, mert ez az átlagember számára így nem elfogadható. Gondolom, hogy ez nem így van, de akkor át kell fogalmazni, mert ebből az sül ki, hogy csak a beteg gyereke számít neki, mert az ápolásával igazolja a saját létezését.

tulione 2017.10.09. 14:47:15

@Renata Guti: Kedves Andrea! A kommentelők rengeteg szívtelen dolgot irtak önről és a kisfiáról. Könnyű ezt tenni, név és arc nélkül. Ha az ön arcába kellene nézniük, vagy a kisfiáéba, esetleg a lányáéba, akkor nem tennék. Kérem, ha mondhatok ilyet, ne keseredjen el! Minden tiszteletem az öné, hogy a gyermekéért harcol! Tulkán Kati

Éhesló 2017.10.09. 14:57:02

@Boar.: beteg vagy mesüge, neked kellene gyógyszerre gyűjteni!

Peetee 2017.10.09. 15:36:22

Nem volt még hozzászólás amikor elolvastam a cikket, ezért nem akartam véleményezni elsőként. Nem gondoltam volna, hogy döntő többségben velem azonos véleményen lesznek a hozzászólók.
Úgy gondolom, ahogyan a többség: nem helyén való, ahogyan életben van tartva ez a kisember. Az édesanyja azt felejti el, hogy az orvostudomány néhány évtizede már képes gyakorlatilag bármilyen "élettel össze nem egyeztethető" sérülés // hiányosság / szervi problémák mellett is életben tartani egy embert. Orvosilag életben tartani: szívverést, vérkört, anyagcserét fenntartani. Ebben az esetben is erről van szó, viszont garantáltan semmi esély (0,00%) nincs arra, hogy a jelenlegi állapot a legkisebb mértékben is javuljon. Ez az állapot a kisember számára sem jelent megoldást, csupán céltalan vegetáció. A lehetőség, hogy a családja és a szerettei körében legyen adott, a következő lépést viszont a szerettei tudják megtenni: békében és szeretetben elengedik; nem pedig görcsösen igyekeznek a saját gyakorlati nehézségeiken javítani, ami nem a betegről szól, hanem arról, hogy nekik könnyebb legyen a beteg ápolása (ami jelenleg valóban nehézkes és akadályoztatott). De ez nem a betegről szól, és nem változna tőle az állapota.

RHalacska 2017.10.09. 16:31:33

@Peetee: egyetértek Veled. Láttam komplett családokat belerokkanni egy ilyen betegápolásba. Szörnyű kimondani, de az egész család ráment/megy/fog menni erre a sztorira, aminek mindenki, még az anyuka is tudja, hogy a gyermek fizikai halála lesz a vége. Ennél jobb fizikai állapotban lévő gyermeket is láttam, aki szintén súlyos agykárosodást szenvedett. Szintén nem érzett fájdalmon kívül semmit, vegetatív állapotban volt, bár nem volt gépekhez kötve.Ott az anyuka hagyta el a családot. Itt még rosszabb a helyzet.
Iszonyú nehéz, de sajnos el kellene engedni a gyermeket. (Mielőtt bárki kérdezné: voltak nagy és súlyos veszteségeim, nem is tudtam sokáig kikecmeregni belőle, évekig éltem emiatt egyedül.)

Artúr a kutya (törölt) · http://arturakutya.blog.hu 2017.10.09. 17:05:43

@repuloske: ne fáraszd magad személyeskedéssel, attól nem leszel kevésbé buta és kevésbé szadista lelkű sem. Ez szimpla egoizmus, senkit sem érdekel annak a szerencsétlen nyomorultnak a sorsa, esetleges érzései, csak az elmebeteg "élet szentsége" és hasonló mantrák. Próbáld ki csak huszonnégy órán át, hogy fekszel mozdulatlanul, egy besötétített, üres szobában! És ez így is csak töredéke lenne annak, amit ez a szegény gyerek kénytelen átélni.

Boar. 2017.10.09. 17:36:00

@egy_siraso: Féreg?
A narkós kurva anyád kistesó...azt férgezd...

Boar. 2017.10.09. 17:37:15

@Éhesló: Hát csak gyűjts ávóska... Adjam a számlaszámot?

Éhesló 2017.10.09. 17:45:27

@Boar.: persze, adj bátran, talán van aki szereti a magadfajta ávósfattyúkat és szánna pénzt az agy- és jellemhiányuk gyógyítására.

egy_siraso 2017.10.09. 19:12:30

@Boar.: Sajnos barátom, te annyira buta vagy (igen, buta, el a legjobb szó rá), hogy még vitatkozni sem lehet veled.

Gézus2013 2017.10.09. 20:13:55

Nem leszek népszerű, de ha a családnak nincs pénze valamire akkor nem kell megvenni. Eddig is megvoltak a plusz gép nélkül ezután is meglenne. Én is szeretnék egy új autót, meg egy új házat meg sok mindent és nem kapok. Nyilván, az OEP ha indokolt támogatja (van egyéni elbírálás, meg kell igényelni és általában meg is kapják a rászorulók), de valószínűleg nincs orvosilag indokolva ez a brutál drága és értelmetlen kezelés. Én azt hiszem, soha az életben nem adnék pénzt olyan alapítványnak amelyik ilyen felelőltlenül költené a pénzt, hogy ilyen marhaságra ad. Van olyan eset amikor valóban indokolt és segít egy-egy alapítvány (én is szoktam támogatni alapítványokat), de ez nem az az eset.

eßemfaßom meg áll 2017.10.09. 21:22:11

Anyukának agyára ment a tragédiája és kicsinálja a családját. Ez van.

Mikrobi 2017.10.09. 21:26:52

Ezt úgy hívják, hogy disztanázia. Nem mi vagyunk a szívtelenek, hanem az anyuka.

Mikrobi 2017.10.09. 21:27:50

@Éhesló: te itt is trollkodsz? Gyerekek, ez a csávó az eRepublik nevű játék legnagyobb trollja! Állandóan tiltják a flame miatt:-)

Éhesló 2017.10.09. 22:03:52

@Mikrobi: te itt is egy ávós kápó vagy? Gyerekek, ez a pofátlan szemét papfomra sátánfattyú az eRepublik nevű játákban magyar játékosokat pusztított éveken át a román adminok szolgálatában, ezért utálják ezt a román csodafegyvert a magyar játékosok, mint a szart.

traktoroslány 2017.10.09. 22:04:48

@Peetee: Ne haragudj, de hány gyereked halálról döntöttél eddig? Tudod, hogy milyen az? Van ebben tapasztalatod, hogy ilyen bölcs vagy? Kizárólag azoknak engedném meg a kommentelést, akiknek van ilyen tapasztalata.

Én egy nőt ismertem, akinél terhesség közben a magzatnál valami súlyos betegséget diagnosztizáltak. Megszülethetett volna, de férjével az abortusz mellett döntöttek. Majnem belebolondult. Végül helyre jött, de nagyon megviselte.

Egyébként én úgy tudom, hogy Mo-on nem legális az eutanázia. Ez tényleg az anyuka döntése? Mondjuk nem ad neki oxigént, a gyerek meghal, akkor neki abból semmilyen baja nem lehet? Nem hinném...

Majd ha valamelyik rokonodat tervezed eltenni láb alól, azért egy ügyvéddel konzultálj előtte.

csakférfi 2017.10.09. 23:01:29

@traktoroslány:
Osutod az "észt".
Mire?
Az élet él. A halál pedig elodázható. A mai orvoslással.
Szenvedő szülő?
Melyikünk nem az?
A gyerekek nem csak örömöt onoznak hanem káoszt szenvedést és gyötrelmet.
Aki az utóbbit választja ......bolond.
A gyereket miután felneveltük el kell emgedni.
Kicsit gyász kicsit boldogság.
Gyász hogy már felnőtt s nem engem szeret a világon a legjobban.
Boldogság . Öröm. Siketült fenevelnem egy önálló életre alkamas EMBERT. A posztban szereplő anyuka saját kínszenvedése a saját boldogdágának forrása.
Ez elmebaj.
Netto.
Az élet nem az hogy önfeláldozom magam egy életképtelen gyerekért.
Apuka helyesen döntött.
Anyuka rosszul.
Ez az igazság.
Sorry.

csakférfi 2017.10.09. 23:04:47

@eßemfaßom meg áll:
Bimgo.
Azaz gyilkos.
Átvitt értelemben.

captaing (törölt) 2017.10.09. 23:07:12

Nekem azert nem szuletett kistestverem, mert gatlo alatt fogant, es agykarosodassal szuletett volna meg. Szuleim ugy dontottek hogy elvetetetik. Mondanam hogy hasonlo a kerdes, egy teljes eletet tudni nem elo embert tartsunk e eletben ameddig csak lehet. Itt viszont ha jol ertem mar 10 ev munkaja van a gyermekben. Es gondolom ez az amit szinte lehetetlen feladni. Tehat a belso lelkivilaggal van a gond, ugyanis ha most feladja akkor ugy fogja erezni hogy "elpocseklota" az eddigi eveket jogosan. Innetol nincs mas hatra mint vegig csinalni hogy az addigi apoloeletnek legyen letjogosultsaga, es amikor fizikailag beall a halal, akkor is el lehessen mondani hogy mindent megtettunk. (ha meg csoda tortenik akkor amen) De ha kerhetem a masik gyerek ennek ne lassa karat. Egy csaladfa jo esetben egy lefele mutato kormentes graf. Ha felfele/oldalra mutato elek vannak az szvsz nagy gond, es ott a vonal meg is szakadhat.

csakférfi 2017.10.09. 23:45:09

@captaing:
Lényegtelen az idő.
"Elpocsékolta" az életét egy ábrándért.
Az álom. Az ábránd. Az hogy hősiesen küzdöttem.
A hősök korán halnak.
A bölcsek később.
Ez van.
"Jobb egy élő kutya ,mint egy döglött oroszlán"
Salamon Példabeszédek könyve.

WinterSoldier 2017.10.10. 02:49:42

Látom, sok lelkes kommentelő, igazságosztó még nem szerezte meg azt az élettapasztalatot, amit egy haldokló ember szenvedése jelent. Örüljetek neki! Élvezzétek az életeteket és adjatok hálát, hogy nem vagytok sem az anyuka, sem a család más tagjának a helyében. Ez az asszony egy ANYA, aki kitart a gyermeke mellett, aki akkor is bízik amikor már nincs miben, hisz és küzd a végsőkig. Ne próbáljátok meg felfogni, észérvek mentén meg- vagy elítélni: mert ezt nem lehet. Míg ti a Taigetosz szenvtelen racionalitását hirdetitek, egy ANYA küzd a gyermeke életéért. És mindenki pontosan tudja, hogy mi lesz a vége - és még így is küzd - felemésztve-feláldozva magát.
Én csak annyit kérek, hogy ha tudtok, segítsetek neki. És nem azért mert akkor majd a gyermek felkel és jár, és világhírű atléta és űrhajós lesz... ez nem az a film. Azért segítsetek, mert van bennetek részvét az elesettek iránt, hála, hogy nem ti vagytok az ő helyzetében, tisztelet a végtelen anyai szeretet iránt, és azért a tudatért hogy ez az asszony úgy alszik majd el a gyereke ágya mellett, hogy tudja: holnap lesz pénz ételre, gyógyszerre, vagy befizetni egy csekket. Vagy legalább, hogy nincs teljesen egyedül.

csakférfi 2017.10.10. 07:13:06

@WinterSoldier:
Igazságot osztanánk?
Élettapasztalat?
Apósom hét azaz 7 éve agyvérzést kapott. Anyósom azóta ápolja. Eteti készíti az ágyát. Kivezeti a vécére
Este bepelenkázza. 24 órás készenlét. Olykor helyettesítem őt vagy a feleségem.
Nemsokára 60 éves házasok.
Időnként elbeszélgetek a papával. Beszélni már nem tud. Mégis értjük egymást. Anyósom azt mondja "csak addig élek míg a papa".
Megértem.
A cikkbéli anyát is.
Az egyik teljesen normális.
A másik nem.

különvélemény 2017.10.10. 07:22:54

@WinterSoldier:
Szép is ez, ameddig ez csak az "ANYA" dolga.
De belekeverte a lányát is, az ellátórendszert, és most minket is.

Nem tudjuk, milyen anyagi és lelki terhet ró ez a lányára.
Tudjuk, hogy kap közgyógyellátást, amit emiatt más nem kaphat meg, mert nem végtelen a kassza.
Valószínűleg kap ápolási és egyéb segélyeket is, amit emiatt más nem kaphat meg, mert azok a kasszák sem végtelenek.
Most másokat is arra kér, hogy támogassák őt ebben akiknek szintén nem végtelen a jövedelmük, így más jótékony célra, ahol eredményt is el lehetne érni, nem, vagy kevesebb jut.

Szóval felesleges nagybetűznöd, mert ez nem csak az "ANYA" dolga.

Arról nem is beszélve, hogy nem is olyan régen, még egy anyának 5-6 gyermeke született, amiből jó, ha 2-3 megérte a felnőttkort, ez teljesen természetes volt évezredekig, és vannak területek, ahol ez ma is természetes, tehát az erkölcsi magas lóról is nyugodtan le lehet szállni.

Tabris 2017.10.10. 08:05:41

Sziasztok!Azokhoz szólnék,akik azt javasolták az anyukának,mondjon le a gyermekéről, engedje el!Oké,de hogy?Erről senki nem írt!Ne etesse?Ne adja be a gyógyszerét?Vagy esetleg adagolja túl?Vegye el tőle az oxigént?Ne szívja le a váladékát?Azt várjátok el tőle, hogy ölje meg a saját gyermekét,és vállalja fel az ezzel járó meghurcoltatást,és börtön büntetést?Vagy esetleg adja be egy intézménybe?Aki ezt ajánlja,annak javasolnám,hogy előtte látogasson el egy ilyen helyre!
Szerintetek mit kéne tennie????

különvélemény 2017.10.10. 08:20:11

@Tabris:
Nem értetted a posztot.
Arra kér pénzt, hogy egy újabb műszert vehessen, hogy még egy rizikófaktort kizárjon.
Nem arról van szó, hogy valamit elvesz, ami már van.

A kórházban meghaló betegek legalább 90%-át életben lehetne tartani elég sokáig, mégsem teszik a kórházak, egyrészt mert csilliárdokba kerül, másrészt meg erkölcsileg sem igazolható erőszakkal életben tartani valakit és istent játszani, csak azért, mert az elvi lehetőség adott.

chrisred 2017.10.10. 08:48:28

@különvélemény: Szerintem az játszik istent, aki eldönti, hogy kit gazdaságos életben tartani és kit nem.

Martus00 2017.10.10. 09:07:45

Olvasom a hozzászólásokat, és teljesen el vagyok képedve, milyen emberek vannak! Biztos vagyok benne, hogy ha nem kérne az anyuka pénzt, alig a hozzászólók 10%-a lenne ennyire felháborodva. Azt elismerem, hogy nem tudjuk a kisfiú mit él át eközben, és akarata ellenére nem hosszabbíthatja meg senki sem egy vegetáló gyermek életét, de mit kellene tennie? Ki képes egy hozzátartozónál lekapcsolni egy lélegeztetőgépet? Biztosan sokszor érzi, hogy mindenkinek könnyebb lenne, ha a kisfiú elmenne, de egy érző ember ezt nem tudja megtenni! Képtelenség! Mindemellett legálisan semmi eszköze nincsen meg erre! Nekem sajnos volt benne részem, egy hozzátartozóm évek alatt egy súlyos betegségben fokozatosan leépült. Szintén otthon ápoltam, de az utolsó napokban már kórházi ellátásra volt szüksége. Egyértelműek voltak az élettel összeegyeztethetetlen tünetek, és sírva kértem, hogy ez már nem méltó egy embernek, tegyenek valamit...a válasz az volt, hogy nem lehet! Ez a kijelentésem rettenetesen fájt, de csak azt néztem, neki mi a jó! Viszont Ő nem ilyen állapotban volt, mint ez a kisfiú! Sokkal rosszabban.....
A másik, ami számomra furcsa kijelentés, hogy miért nem "teszi be" egy intézetbe/kórházba? Mert nem dobjuk el a családtagunkat amikor bajban van!!!!! Annak kellene a kirívónak lennie, aki nem ápolja a beteg családtagját, nem annak, aki küzd érte! Csak sok ember nem áldozná fel a kényelmes életét egy szerettéért sem. A mai intézetek nincsenek olyan színvonalon, hogy nyugodt szívvel vegyük igénybe! Akinek volt ebben része, tapasztalta, hogyan bánnak a betegekkel, az tudja. Sokkal könnyebb lenne mindenkinek, ha ezek az intézmények méltó/lelkiismeretes módon ápolnák a betegeket, mint sok más országban! Nem kioktatás a célom, de higgyétek el, aki ebben benne volt valaha, az tudja, hogy bár biztosan létezik becsületes intézmény, de nagyon ritka lehet...sajnos én nem találtam ilyet! A legtöbb nem is vállal "ilyen szintű" beteget. Kórházak meg azért nem szeretik, mert egy bizonyos idő után nem kapnak pénzt a beteg után. Örüljünk annak, ha mi sosem kerülünk ilyen helyzetbe! Ha sosem kell a gyermekünk életéről döntenünk, feláldoznunk a lehetséges életünket! Csodálatos dolog a szeretet, de pokolian fáj is, amit közben mentálisan és fizikálisan átél az anya! Ne bántsuk tovább őket, van elég bajuk!

vitsippa 2017.10.10. 09:10:54

@WinterSoldier: Végre egy normális hozzászólás, egyetértek.

különvélemény 2017.10.10. 09:17:27

@chrisred:
Az csak racionalitás, mivel semmilyen erőszakot nem alkalmaz senki, egyszerűen hagyja megtörténni az eseményeket.
Minden ilyen rendszer zéró összegű játék, amit elköltesz az egyik helyen, el kell vonjad egy másik helyről.
Erkölcsileg köteles vagy optimalizálni, különben január közepén elfogy a pénzed, és onnantól mindenki meghal dec 31-ig.

különvélemény 2017.10.10. 09:29:27

@Martus00: "Mindemellett legálisan semmi eszköze nincsen meg erre!"

Passzív eutanáziára van lehetőség itthon, ráadásul az, hogy a beteget hazaengedték ilyen súlyos állapotban bizonyítja, hogy ennek minden törvényes feltétele adott volt, különben kórházban lenne a beteg.

Peetee 2017.10.10. 09:33:14

@traktoroslány: Teljesen szükségtelen volt ennyire kiforgatni a mondandómat. Nem sikerült megragadni a dolog esszenciáját, de legalább fröcsöghettél egy sort. Ha ettől neked jobb, legyen szép napod!

Martus00 2017.10.10. 09:33:22

@különvélemény: azért viheted haza, hogy ne foglalja a helyet a kórházban! Sokkal kevesebbe kerül a rendszernek, ha otthon ápolod, mint kórházban! Tudod a lélegeztető gépekben van egy memória kártya, amit rendszeresen leolvasnak, és látják minden mozzanatod. Mikor aludt a beteg, mikor váltottál programot, mikor kapcsoltad le...ha a mentális részét nem nézem!

WinterSoldier 2017.10.10. 10:48:59

@csakférfi: sajnálom az apósod - sok erőt kívánok Nektek!

WinterSoldier 2017.10.10. 11:08:19

@különvélemény:

"Most másokat is arra kér, hogy támogassák őt ebben akiknek szintén nem végtelen a jövedelmük, így más jótékony célra, ahol eredményt is el lehetne érni, nem, vagy kevesebb jut."

Szerinted a jótékonyság így működik? Ezek szerint Te úgy csinálod, hogy mielőtt támogatnál bármilyen célt, előtte szigorú matematikai módszerekkel megvizsgálod, hogy az összes támogatható cél közül melyiknek van a legmagasabb várható eredményessége?

csakférfi 2017.10.10. 12:31:53

@WinterSoldier:
Ne sajnáld.
Az alkoholistának aki a kocsmába járt stresszoldani ez a jutalma.
Én sem sajnálom.
Igyekszem anyósomat segíteni.
Tőlük kaptam a feleségem.
Megérdemlik a szeretetemet a gondoskodásomat olykor és a tiszteletemet.
A sajnálat az más.

csakférfi 2017.10.10. 12:35:07

@Martus00:
Egyetértek.
Elég sokan elmondták a véleményüket.
Az "élet" majd helyrehozza azt amit mi emberek nagy okosságunkban megváltoztttunk.

különvélemény 2017.10.10. 12:44:39

@WinterSoldier: "legmagasabb várható eredményessége"

Itt egészen pontosan 0 a várható eredmény, tehát felesleges elmenned ebbe az irányba, mert nincs értelme.

Egyébként igen, meg szoktam vizsgálni támogatás előtt, hogy mennyire eredményes az adott szervezet, volt már olyan, amelyiknek régen adtam, ma már nem, óriásszervezetnek meg soha sem adok, ahol a pénz töredéke jut el a célhoz a többit felemészti a píár és a működési költség.

csakférfi 2017.10.10. 13:11:32

@különvélemény:
:)
Kíváncsian várom azt a "kort" amikor nem lesz pénz.
Így majd a pénzedet sem jóra sem rosszra nem tudod használni.
Sem "600 ezer ft-os monitorra" .
Akkor milyen alapon fogunk számolgatni?
Ráfordított idő?
Ráfodított erő?
:)

egy_siraso 2017.10.10. 15:00:02

@Martus00:
"Mindemellett legálisan semmi eszköze nincsen meg erre!"

Hogyne lenne? Erre való a "Nem újraélesztendő" kategória. Nem aktiv eutanázia kell, hanem hagyni hogyha ott az idő. Nem kell kihúzni semmit, az csak átvitt értelemben van.

De azért ötleteket ne nekem keljen már adnom.

eßemfaßom meg áll 2017.10.10. 18:13:15

@WinterSoldier: "Ez az asszony egy ANYA, aki kitart a gyermeke mellett, aki akkor is bízik amikor már nincs miben"

És akkor most ezt nekünk támogatni kellene? Hogy valaki kicsinálja a saját maga (ez eddig mondjuk magánügye lenne) és családja életét valami csoda várása miatt?

eßemfaßom meg áll 2017.10.10. 18:15:11

@Martus00: "Biztos vagyok benne, hogy ha nem kérne az anyuka pénzt," de kér. És fel van háborodva, hogy nem adnak neki.

Martus00 2017.10.10. 18:35:21

@eßemfaßom meg áll: Sehol nem olvastam h fel lenne azon háborodva, hogy valaki nem ad neki pénzt!!! Az emberek érzéketlenségén viszont joggal fel lehetne...Tudod aki sajnál bármit is ettől a nőtől, kívánom, hogy adja meg neki a sors...

Martus00 2017.10.10. 18:40:49

@egy_siraso: Ez a hozzászólásod mindennek a legalja...!
Inkább tiszteld ezt a Nőt és vegyèl róla példát, mit kellene tenned, ha ilyen helyzetbe kerülnél! Tudod,az ilyen gondolkodású 'embereket' és családjaikat csak sajnálni tudom, gondolom velük van tele minden elfekvő. Hidd el,nem kellemes hely...de majd megtudja aki ilyen példát mutat az utódainak!

eßemfaßom meg áll 2017.10.10. 18:56:26

@Martus00: "Sehol nem olvastam h fel lenne azon háborodva, hogy valaki nem ad neki pénzt!!!"

Olvasd el a posztnak a koldulós szakaszát.

"Az emberek érzéketlenségén viszont joggal fel lehetne..."

Tudtad, hogy naponta 16.500 5év alatti gyerek hal éhen a Földön?

eßemfaßom meg áll 2017.10.10. 18:59:26

@Martus00: "Inkább tiszteld ezt a Nőt és vegyèl róla példát, mit kellene tenned, ha ilyen helyzetbe kerülnél!" Ki kellene csinálnia a teljes családját? Ha lúd, legyen kövér?

Martus00 2017.10.10. 19:02:12

@eßemfaßom meg áll: aki a kákán is csomót keres, minek olvas el ilyen tílusú felhívásokat? Eleg szomorú, hogy "koldulnia" kell...

Martus00 2017.10.10. 19:04:49

@eßemfaßom meg áll: valószínű nekik ez mentálisan nem olyan teher mint neked lenne! Igazad van...hagyd el a családod, ha bajban lesznek! Isten nem ver bottal

csakférfi 2017.10.10. 22:43:08

@eßemfaßom meg áll:
Tudtad, hogy naponta 16.500 5év alatti gyerek hal éhen a Földön?"
Idéztem tőled.
Te azt tudtad? Hogyha az ametikaiak a kutya és macska táp helyett valamint egyéb házi kedvencek eledele helyett jótékony célra adományoznának ......akkor nem lenne éhező ember a világon?
Jó lenne öregem ha nem hivatkoznál okozatra.
Ok helyett.
A kettő nem ugyan az.
Kevered.
Így az érvelésed homályos. Nem tiszta.
Tehát?
Mi következik ebből?
Érdeklődve várom a "konzekvenciád".
Azaz modernül az ok-okozati összefüggést.

csakférfi 2017.10.10. 22:56:07

@Martus00:
Természetesen szívesen fogadom a legkisebb támogatást is, hiszen a nap 24 órája nekem csak a kisfiam ápolásáról szól, és persze arról, hogy a befolyt pénzből hogyan tudom kifizetni a költségeket,
Idézet cikkből.
Ez egy kálvária. Amit anyuka tesz a gyerekéért.
Nem normális bárhonnan nézzük is.
Hagynia kellett volna "elmenni" amikor még az elején volt ennek a "sorsnak".
Ő maga választotta. Le is írja. Az ő dönése.
Ez rossz döntés. Rámegy az élete. Az az egy. Azt is elszúrja immár 10 éve.
Vsak azért mert"hős anyaként" akar meghalni.
Mert ezlesz a vége.

Benedith 2017.10.10. 22:59:53

@Martus00: Mondd csak, te belegondoltál a kisfiú helyzetébe is? Amint a fenti írásból kiderül: csecsemő korában agyvérzést kapott, azóta vak és a végtagjaira béna. Most 9 éves, ennyi időt töltött el eddig ebben a pokoli állapotban. Te kívánnád ezt bárkinek is, akit szeretsz? Főleg, hogy tudod, hogy ez az út csak és kizárólag a halál felé vezet? Tényleg nyújtanád ezt, amíg csak lehet? Vagy mondjuk kívánnád ezt magadnak ha valamilyen szerencsétlenség során ilyen állapotba kerülnél? Belegondoltál abba, hogy milyen lehet a fent említett széndioxid kómáig vezető út? Hogy mit él át addig, amíg elfogy a levegő, ő maga pedig nem tud jelezni arról, hogy fuldoklik, ezért senki nem veszi észre, amíg kómába nem kerül? És emellett még ott van a napi 20-30 epilepsziás roham. Megpróbáljuk elképzelni, hogy milyen nehéz ez egy szülőnek. De mer bárki belegondolni abba, hogy az elszenvedő gyermek mit él át ezalatt?

Az ő "életben tartása" - mert ez nem élet, hanem pokol -, nem róla szól hanem a szülőről, aki azért tartja életben és értelmetlen szenvedésben a saját gyerekét, mert ő maga nem akar szembesülni a gyermeke elvesztésével járó fájdalommal.

És én is nagyon sajnálom a lány testvért. Rohadtul nem ebből kéne állnia az életének és nem erre kellene elköltenie a pénzt, amit keres.

WinterSoldier 2017.10.11. 00:37:07

@eßemfaßom meg áll: köszönöm, hogy reagáltál - feltett kérdésedre a választ megtalálod pár sorral lejjebb.
Ha nem találtad meg, akkor vedd úgy hogy nem neked szól, amit írtam.
Ha kötözködni szeretnél, ahhoz keress mást.

Artúr a kutya (törölt) · http://arturakutya.blog.hu 2017.10.11. 10:15:12

@Benedith: én belegondoltam. Neki annyi "előnye" van más, hasonló állapotú betegekkel szemben, hogy remélhetőleg nem gondolkodik, nincsenek igazán, emberi értelemben vett érzései talán, mivel születésétől fogva beteg, gyakorlatilag élő halott.
De én is úgy gondolom, hogy ez önzés és szadizmus együtt, semmi köze a szeretethez és egyebekhez. Legfeljebb elmebetegség. A gyerek meg vagy szenved vagy nem is tud semmit az egészről.

vitaj 2017.10.11. 11:20:34

@csakférfi: Mit kéne tennie?Mi az hogy endedje el?Ne etese vagy ne adjon neki oxigént?Az bűncselekmény zsenik.

vitaj 2017.10.11. 11:23:21

@Martus00: Teljesen egyett értek

eßemfaßom meg áll 2017.10.11. 13:08:28

Minden "tartsuk életbe amig csak a technika képes rá hiszen milyen jó élni akárhogyis" hívőnek ajánlom a Johnny got his gun c. filmet.

"No eyes, I haven't got any eyes or mouth or teeth, tongue or nose. I haven't got anything but my whole face is scooped out. Oh Jesus Christ, it's me and I'm alive! Oh no, it can't be! Not me, I.. I.. I can't live like this. I.. I.. I can't! Please no, I can't! I can't! Help me. Somebody please help me! Mother, where are you? Help me mother, I'm having a nightmare and I can't wake up. If you don't wake me up, I'll be like this for years."

Martus00 2017.10.11. 13:48:42

@Benedith: Abban, hogy mit élhet át a kisfiú, teljesen igazad van! Abban is, hogy ezt ne hosszabbítsa meg neki senki! De mit tegyen az anya a jelenlegi állapotban? A gépek elketyegnek, azt max lekapcsolni tudod. Nincs olyan, h csak úgy elmegy a beteg. Nyilván az elején reménykedett, lehet, hogy hitegették is még. Ezt sajnos akkor nem szabadott volna hagyni. Most pedig, szerintem ezt a helyzetet az orvosoknak kellene minden kommentár nélkül kezelniük. Személyes érintettség esetén nem tudunk racionálisan gondolkodni!

Benedith 2017.10.11. 19:55:59

@Martus00: Rendben, egyetértünk. :)

Haveravera 2017.10.13. 13:12:17

Ez a gyermek az élettel összeegyeztethetetlen állapotban van, nem él, hanem a testfunkcióit mesterséges úton stimulálva életben tartják. Az egészségügy nyilvánvalóan nem támogathatja a további mesterséges beavatkozást, mert az egyrészt orvosilag nem indokolható, másrészt a további szenvedéséhez vezetne.
Az anya olyan helyzetbe került, amelyben nem képes megfelelően mérlegelni és racionális döntést hozni. Ezért én nem ostoroznám, mert magam is annyira imádom a gyerekeimet, hogy nem tudom, miként viselkednék hasonló helyzetben. Kívülállóként az anya kérését nem tudom támogatni, mert én érzelmileg nem kötődöm a gyerekhez, attól viszont erkölcsi érzékem tart vissza, hogy segédkezet nyújtsak egy ember kínzásához, s egy egészséges gyerek életének megnyomorításához. Én így látom ezt a helyzetet.

Haveravera 2017.10.13. 13:30:32

@Benedith: Szerintem itt az az alapprobléma, hogy pontosan miként is lehetne elengedni ezt a gyermeket. Mert amikor az állatot elaltatjuk, akkor az állatorvos aktív cselekvéssel oltja ki az életét olyan módon, hogy az ne okozzon semmiféle szenvedést az állatnak. A humánorvos azonban nem végezhet ilyen aktív beavatkozást, mert az emberölésnek minősül. Ha viszont csak passzív módon, nem cselekvéssel engedhetjük el egy ember életét, az lehetséges, hogy nagy szenvedéssel jár. Tehát, ha nekem választanom kellene a között, hogy 10 évig éjjel-nappal ápolom a gyerekemet úgy, hogy ő közben egy kissé szenved, vagy a között,
hogy HAGYOM meghalni, de ez neki néhány napos nagy szenvedést fog okozni, akkor én is az elsőt választanám. (Eutanáziából írtam a szakdolgozatomat. Nincs jó megoldás Magyarországon.) Nem tudom, hogy a konkrét esetben mit is jelentene, ha felhagynának a gyerek életben tartásával.

eßemfaßom meg áll 2017.10.13. 21:05:23

@Haveravera: "hogy ő közben egy kissé szenved"

Szerinted életképtelenül komában feküdni gépekre kötve éveken át az "kissé szenvedés"?
süti beállítások módosítása